T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DÜZCE / MERKEZ - Düzce Adnan Menderes Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

DÜZCE ADNAN MENDERS TİCARET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN CEZASI ALMALARINA NEDEN OLAN FAKTÖRLER VE BU FAKTÖRLERİ ORTADAN KALDIRACAK ÇÖZÜM STRATEJİLERİ

ÖZET

Bu araştırmanın amacı, ‘Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri’nde eğitim gören öğrencilerin disiplin cezası almalarına neden olan faktörleri belirleyerek bu faktörleri ortadan kaldıracak çözüm stratejileri geliştirmektir. Araştırmanın amacına ulaşması için Düzce ilinde hizmet veren Adnan Menderes Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine mensup öğrenci, öğretmen, yönetici ve öğrenci velilerden oluşan katılımcılar ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, okulda çeşitli olumsuz davranışları nedeniyle disiplin cezası verilmiş  27 öğrenciye beş başlıktan oluşturulmuş anket formları uygulanmıştır. Bu anket formlarında; ‘Öğrencilerin: kişisel bilgilerinin incelenmesi’, ‘öz geçmişi ve aile durumuyla ilgili bilgilerinin incelemesi’, ‘Günlük davranış ve beklentileri ile ilgili bilgilerinin incelemesi’, ‘Kariyer, gelecek durumu ile ilgili bilgilerinin incelenmesi’, başlıklarında sorular yer almaktadır.  Araştırmanın ikinci bölümünde 4 yönetici, 28 öğretmen ve  21 öğrenci velisi ile disiplin sorunlarına ve çözüm stratejilerine ilişkin ayrıntılı görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, 9. Sınıf öğrencilerinin çoğunlukla disiplin cezası aldıkları, disiplin cezası verilmiş öğrencilerin çekirdek aile mensubu oldukları, anne baba ile birlikte yaşadıkları, cep telefonu ile günlük 4-5 saat zaman geçirdikleri tespit edilirken; disiplin cezasına neden olan davranışların, okulda sigara içme, kavga etme, kılık kıyafet kurallarına uymama olduğu görülürken, disiplin cezasına neden olan faktörlerin ise ailevi problemler, okul içi ve okul dışı çevresel faktörler ve liselerde eğitimin zorunlu olması gibi nedenlerin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak; okula yeni başlayan 9. Sınıf öğrencilerinin uyum çalışmalarına önem verilmesi, öğrencilerin okulda herhangi bir problemle karşılaştıklarında iletişim kurarak okul yetkililerinden yardım alarak problemlerini çözmesi, okulda kontrol edilmeyen, denetlenmeyen bir boşluk bırakılmaması, öğrencilerin bilinçli  cep telefonu kullanımına özen göstermeleri, okulda görevli yönetici, sınıf öğretmeni ve okul psikolojik danışmanlarının öğrencilerle ve öğrenci velileriyle iletişim ve iş birliği içerisinde çalışmaları  önerilmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.11.2024 - Güncelleme: 05.11.2024 12:03 - Görüntülenme: 165
  Beğen | 4  kişi beğendi